Heb je m’n werk gezien? Dat vertelt namelijk veel meer over mij dan ik hier in ’n paar woorden kan uitleggen. Je hebt het misschien al gemerkt: ik ben een man van weinig woorden, een beelddenker. Dat komt in mijn vak eigenlijk wel goed uit. Prachtige volzinnen laat ik liever door anderen bedenken. Ik ben van de mooie beelden, de ‘eye candy’. Ik maak voor jouw bedrijf of merk de kapstok waaraan je al je communicatie-uitingen kan ophangen zodat je weer verder kan en klaar bent voor de toekomst.

Studio Topixx.

Ik heb die naam een keer bedacht omdat het goed bekt aan de telefoon. En als je met meer mensen bent - wat vroeger het geval was - is het vreemd om iemand anders die voor je werkt de telefoon aan te laten nemen met “met René van der Horst”. Afijn, ik werk alweer lang alleen, maar heb de naam gehouden. De ‘pixx’ staat voor pixels. Want daar hou ik me mee bezig: het ordenen van pixels. Of dat nou voor een website, een logo, een foto of mailing is, maakt me niet uit. Mijn filosofie is ‘hou het simpel’. Ik ben ervan overtuigd dat dat de enige manier is om in deze complexe wereld de strijd om aandacht te winnen.

Werkwijze.

Mijn werkwijze is simpel en doorzichtig. Alles begint met jouw briefing. Die moet goed zijn. Kom je daar niet helemaal uit, dan help ik je door een aantal gerichte vragen te stellen. Vervolgens maak ik een offerte, zodat je vooraf weet wat de kosten zijn. Keur je de offerte goed, dan maak ik een planning en een plan van aanpak. Voor veel opdrachten kom ik het liefst eerst bij een bedrijf langs voor een inhoudelijk gesprek. En ook gewoon om de ‘maten op te nemen’. Belangrijk, want een huisstijl bijvoorbeeld moet bij een bedrijf passen als een maatpak. Tijdens het ontwerpproces krijg je een aantal terugkoppelmomenten, zodat je precies weet waar ik mee bezig ben, en eventueel kan bijsturen. Als je het ontwerp hebt goedgekeurd, ga ik het uitvoeren. De website wordt gebouwd, het drukwerk gemaakt, de belettering aangebracht. En daarna: taart!

René.

Ik ben geboren en getogen in Breda. Na wat omzwervingen in Eindhoven terechtgekomen, waar ik de Design Academy (die toen nog gewoon Academie voor Industriële Vormgeving heette) heb gevolgd. Afgestudeerd in productpresentatie, met als specialisatie standbouw en grafische vormgeving. De rest moet je maar op m’n LinkedIn pagina lezen. Ik ken alle Adobe paketten die belangrijk zijn om mijn werk te kunnen doen als mijn binnenzak: Indesign, Illustrator, Photoshop, Adobe XD, Premiere Pro, After Effects. Oh ja, voor ik het vergeet: ik heb ook een potlood en een schetsblok. Want daar begint het vaak mee.

Klanten.