Vughterstede.


Duidelijke vormentaal
De pay-off van Vughterstede is 'Hart voor goede zorg'. Dat is het uitgangspunt geweest voor de ontwikkeling van de huisstijl voor deze zorginstelling voor senioren. 4 Harten die samen een klavertjevier en ook nog een plusteken vormen, hoe positief wil je het hebben? Die vormentaal heb ik verder doorgetrokken in de complete huisstijl. Of je nou een visitekaartje, brief, brochure of rollup banner ziet, je krijgt in één oogopslag direct een Vughterstede gevoel. Kan je in een huisstijl zover gaan dat je die vormen doorzet tot in het sjaaltje van de receptioniste? Ja dat kan. Ga zelf maar kijken.

werk-studio-topixx-vughterstede-huisstijl-logo
werk-studio-topixx-vughterstede-huisstijldrukwerk
werk-studio-topixx-vughterstede-huisstijl-brochures
werk-studio-topixx-vughterstede-huisstijl-rollupbanners

Studio Topixx compilatie.


One-stop-shop
Gewoon een beetje lol trappen moet toch ook kunnen? Het leven is al zo serieus. Deze video maakte ik dan ook voor de lol. Het is een compilatie van (product)foto's en video's die ik in opdracht van klanten heb gemaakt. Want jawel, dat doe ik ook: zelf fotografie- en videoproducties maken. In goed Nederlands: 'a one-stop-shop' dus. Heeft z'n voordelen toch?

Aarlesche Erven.


Thuiswedstrijd
Als ik naar buiten kijk, zie ik ze liggen, de Aarlesche Erven. Een nieuw grootschalig woningbouwproject in Best. In opdracht van de gemeente mag ik hiervoor een deel van de communicatiemiddelen verzorgen. Naast het logo tekende ik voor het bouwbord, social media advertenties, foto- en videoreportages.

werk-studio-topixx-Aarlesche-Erven-logo
werk-studio-topixx-Aarlesche-Erven-bouwbord
werk-studio-topixx-Aarlesche-Erven-fotoreportage01
werk-studio-topixx-Aarlesche-Erven-fotoreportage02
werk-studio-topixx-Aarlesche-Erven-fotoreportage03
werk-studio-topixx-Aarlesche-Erven-fotoreportage04

Gemeente Best.


Communicatiemiddelen
Je kan het zo gek niet bedenken, of ik maak het voor de gemeente Best. Een advertentie over de toekomstvisie van Best, een toonbankdisplay en folder om mensen te stimuleren zoveel mogelijk met de fiets te doen, projectlogo's, infographics, illustraties, middelen om de kermis te promoten en ga zo maar door. Mag van mij inderdaad gerust doorgaan.

werk-studio-topixx-gemeente-best-advertentie-toekomst
werk-studio-topixx-gemeente-best-brochure-kermis
werk-studio-topixx-gemeente-best-infographic-digitale-dienstverlening
werk-studio-topixx-gemeente-best-infographic-digitale-media
werk-studio-topixx-gemeente-best-infographic-duurzame-energie
werk-studio-topixx-gemeente-best-projectlogo-bestie
werk-studio-topixx-gemeente-best-projectlogo-hiervoeljejethuis
werk-studio-topixx-gemeente-best-projectlogo-omgevingswet
werk-studio-topixx-gemeente-best-projectlogo-road-to-365
werk-studio-topixx-gemeente-best-projectlogo-ruimte-maken
werk-studio-topixx-gemeente-best-projectlogo-samen-op-ons-best
werk-studio-topixx-gemeente-best-toonbankdisplay

Hurkmans.


Ouderwetse emotie
Boeken maken. Vraag het aan iedere grafisch ontwerper, dat is het liefste wat hij of zij doet. Je kan het ouderwets vinden, ik heb het zelf geprobeerd, maar de geur van inkt en het gevoel van papier krijg je nooit in een pdf. Een boek is emotie.

Dit boek maakte ik samen met tekstschrijver Hubertine van den Biggelaar en historicus Wim Maas ter gelegenheid van het 60-jarig bestaan van aannnemer Hurkmans. Het was al het tweede jubileumboek dat we voor Hurkmans maakten, dus over tevreden klanten gesproken...

Logo's.


Mag het iets meer zijn?
Ik heb in de loop der jaren heel wat logo's ontworpen voor mijn klanten. Hier een greep uit het arsenaal. Een logo moet aan een paar eisen voldoen wil het kwalitatief goed zijn. Allereerst moet het beantwoorden aan de kernwaardes van het bedrijf of de instelling waarvoor het gemaakt is. Het moet passen bij het dna. Daarnaast moet het eenvoudig van opzet zijn (ik zeg weleens: als je er met 100 km per uur langs rijdt, moet het nog op je netvlies gebrand staan). Goed reproduceerbaar is ook een belangrijke. Het logo van een aannemer bijvoorbeeld, moet goed toe te passen zijn op bouwborden, machines en kleding van werknemers.

Met een logo alleen ben je er dus nog niet. Toch hoeft dat niet te betekenen dat je een uitgebreide huisstijl moet laten maken. Vaak volstaat - zeker voor kleinere bedrijven - een visitekaartje, een e-mail footer en een Word template. Met die laatste kan je zelf (digitale) brieven, offertes en facturen maken, die volledig aan je eigen huisstijl beantwoorden.

werk-studio-topixx-logo-anno04
werk-studio-topixx-logo-bestwijzer
werk-studio-topixx-logo-bevustuc
werk-studio-topixx-logo-feest-4-kidz
werk-studio-topixx-logo-leenders-bouwbedrijf
werk-studio-topixx-logo-shi-ha
werk-studio-topixx-logo-vdw-bm
werk-studio-topixx-logo-vereniging-voor-gietdekvloeren

Weber Beamix.

 

Van personeelsblad tot verpakkingen
Als je het over trouwe klanten hebt, dan is Weber Beamix het wel. In de vele jaren dat ik voor hen werk zijn er al veel producties langsgekomen. Van de opmaak van het personeelsblad tot het vervaardigen van verpakkingen op basis van de bestaande huisstijl van Weber beamix. En alles wat daar tussenin ligt, zoals brochures, advertenties, folders, posters, visuals en natuurlijk - niet te vergeten - de 320 pagina's tellende Weber Gids, de vraagbaak voor professionals in de Bouw.

werk-studio-topixx-weberbeamix-overzicht-verpakkingen

Huisstijl Baaijens.


Een kleine huisstijl voor een klein budget
Denk je dat een huisstijl alleen iets voor grote bedrijven is? Nope. Baaijens Installatietechniek is een kleine lokale ondernemer die z'n hoofd boven het maaiveld wilde laten uitsteken. Zich onderscheiden van de concurentie. Want er zijn best veel installateurs in z'n omgeving. Dus heb ik voor hem een onderscheidend logo gemaakt en toegepast op visitekaartjes, bestelbus en bedrijfskleding. Ook de website werd niet vergeten. Simpel maar doeltreffend.

 

werk-studio-topixx-baaijens-huisstijl-logo
werk-studio-topixx-baaijens-huisstijl-visitekaartje
werk-studio-topixx-baaijens-huisstijl-website
werk-studio-topixx-baaijens-huisstijl-werkkleding
werk-studio-topixx-baaijens-huisstijl-autobelettering

Bizon Software.


Van oud naar nieuw
De website van Bizon Software is voor hen een belangrijk communicatiemiddel naar klanten en prospects. De oude voldeed niet meer, dus kreeg ik de vraag om de site volledig opnieuw te ontwerpen. Het resultaat is een op maat gemaakte Wordpress website zonder gebruik te maken van een bestaand thema. Voordeel hiervan is dat de site volledig kon worden afgestemd op de huisstijl van Bizon Software en, niet onbelangrijk, snel laadt. Dit laatste komt de SEO van de site te goede.
Converzo tekende voor het bouwen van de website.

De fotografie op de website is gedeeltelijk van mij, evenals de pop-up mailing en brochure die je in de slider ziet als je doorklikt.

werk-studio-topixx-bizonsoftware-website
werk-studio-topixx-bizonsoftware-brochure
werk-studio-topixx-bizonsoftware-mailing

VOBO.


Regisseurs in de dop
Voortgezet Onderwijs Best - Oirschot bestaat uit het Kempenhorst College en het Heerbeeck College. Ik heb in de loop der jaren al heel wat communicatiemiddelen voor hen ontwikkeld. In de slider een aantal middelen die ik in het kader van een wervingscampagne voor nieuwe leerlingen heb gemaakt. Samen met de klant hebben we het thema 'Hou de regie van je schoolcarrière in eigen handen' bedacht. In het nieuwe schooljaar konden leerlingen gebruik maken van de mogelijkheid om een deel van het onderwijs zelf in te richten. We hebben daarop aansluitend de leerlingen als regisseurs gefotografeerd en dit beeld consequent gebruikt in alle communicatiemiddelen.

De video is geproduceerd door Trawanten Media.

werk-studio-topixx-vobo-leerlingwerving-rollupbanners
werk-studio-topixx-vobo-leerlingwerving-socialmedia-advertentie
werk-studio-topixx-vobo-leerlingwerving-krantenadvertentie
werk-studio-topixx-vobo-leerlingwerving-driehoeksborden

Praktijk 076.


Eenheid door verscheidenheid
Als vormgever kom je nog eens ergens. Bij een psychologenpraktijk bijvoorbeeld. Praktijk 076 is een praktijk met 3 psychologen. Zij vroegen mij een huisstijl te ontwikkelen waarin hun verschillen en overeenkomsten duidelijk naar voren kwamen. Die aspecten heb ik in het logo verwerkt door de lijnen met elkaar te verweven en door heldere kleuren te gebruiken die enerzijds contrasteren ten opzichte van elkaar, maar anderzijds toch een eenheid vormen.

werk-studio-topixx-praktijk076-huisstijl-logo
werk-studio-topixx-praktijk076-huisstijl-briefpapier-visitekaartje
werk-studio-topixx-praktijk076-huisstijl-bewegwijzering

Van Lier.


Schoenboek
Wat doe je als je van Van Lier Schoenen opdracht krijgt om een lookbook te maken? Juist. Een boek maken met een omslag van schoenenleer. In dit boek gaat het om de introductie van het merk van Lier op de Duitse markt. De luxe, ingetogen uitstraling van het schoenenmerk is doorgezet in het boek waarin ik, naast de luxe omslag, gebruik heb gemaakt van veredelende druktechnieken als foliedruk en reliëfdruk.

Websites.

In de begindagen van het internet waren websites eigenlijk folders die online waren gezet. Dat is tegenwoordig natuurlijk lang niet meer het geval. Een website is een interactief verlengstuk van je bedrijf of instelling. Een marketingtool waarmee je je doelgroep bereikt. Ook de techniek is niet meer te vergelijken met die van toen. Tegenwoordig zijn alle websites responsive, zoekmachinevriendelijk en voorzien van een cms zoals Wordpress. Daarnaast is de user experience (UX) steeds belangrijker aan het worden. Mensen moeten meteen een positieve ervaring hebben als ze een website bezoeken, anders haken ze af. 
 

Een paar voorbeelden van mijn hand:
anno04.nl
bureaumaas.nl
lft.nl
place-mats.nl
vdw-bm.nl
gietdekvloeren.com
En natuurlijk deze Topixx website (gebouwd met Vue3 en Laravel met een tailor made cms).
 

werk-studio-topixx-website-anno04
werk-studio-topixx-website-bureau-voor-historisch-maatwerk
werk-studio-topixx-website-lft
werk-studio-topixx-website-place-mats-nl
werk-studio-topixx-website-vdw-bm
werk-studio-topixx-website-vereniging-voor-gietdekvloeren